چطور یک نوشته جدید ایجاد کنیم

این راهنما برای ایجاد نوشته در ویرایشگر گوتنبرگ تهیه شده کسانی که نتوانند کار بکنند می‌توانند از قسمت افزونه ها، ویرایشگر کلاسیک نصب کنند که محیطی شبیه ورد دارد

اضافه کردن نوشته جدید

برای شروع درست کردن یک مطلب جدید، اول روی به اضافه بالای سایت انگشت بگذارید (لمس کنید)، بعد روی نوشته را لمس (کلیک) کنید کمی صبر کنید تا ویرایشگر باز شود

همچنین شما می توانید از قسمت مدیریت سایت، بخش نوشته‌ها » افزودن نوشته مراجعه کنید تا نوشته جدید خود را ایجاد کنید.

برای راحتی کار کردن می‌توانید مرورگر گوشی را در حالت دسکتاب باز کنید برای اینکار می‌توانید در قسمت تنظیمات (که معمولا با سه نقطه در بالا یا پایین سمت چپ مرورگر نشان می‌دهد) مرورگر تیک گزینه دسکتاب را فعال کنید

یک عنوان یا تیتر برای نوشته خودتان انتخاب کنید و در ادامه همراه من باشید

کوهستان و نو نوشته ها

هدف این ویرایشگر جدید افزودن محتوای غنی ساده و لذت بخش به شبکه سایت های میوند است. این پست کامل شامل ( تکه های مطلب) pieces of content است – تا حدودی شبیه به آجر لگو، که میتوانید با آن کارهای مختلفی انجام دهید و به دلخواه تنظیم کنید. با حرکت و جستجو در صفحه ویرایش شما متوجه بلوک های مختلف و تنظیمات زیادی می‌شويد که شما می‌توانید بدون نگرانی روی آنها کلیک کنید و به مطلب خودتان اضافه یا امتحان کنید

بلوک چیست

ما به هر چیزی که در صفحه ویرایشگر ایجاد می‌کنید یک بلوک می‌گوییم یعنی بلوک‌ها عناصر محتوایی هستند که شما برای ایجاد طرح‌بندی محتوای صفحه خود استفاده می‌کنید. هرچیزی که شما به صفحه مثل تصویر ، فیلم، یک پاراگراف نوشته و… اضافه می‌کنید یک بلوک است

اضافه کردن بلوک جدید

اولین بلوک عنوان است، بعد از نوشتن عنوان می‌توانید صفحه را کمی بالا بیاورید تا بلوک‌های جدید را اضافه کنید.

به طور پیشفرض بلوک بعد از عنوان “بند” است، این برای آن است که شما سریعاً شروع به نوشتن کنید، اما اگر بخواهید بلوک جدید ایجاد کنید، یا بلوک بعدی از عنوان را ویرایش کنید به راحتی می‌توانید روی دکه “افزودن بلوک” که در سمت راست بلوک، بالا سمت راست صفحه و وسط پایین بلوک قبلی وجود دارد کلیک کنید تا نوع بلوک را تغییر دهید یا بلوک جدید ایجاد کنید یا متن ساده

آنچه که در حال خواندن هستید text block یا بلوک متن معمولی است که پایه اصلی همه بلوک ها است. بلوک متن دارای کنترل های خاصی است که به طور آزادانه در اطراف پست منتقل می شود …

… مانند این یکی، که راست چین شده است.??

Headings are separate blocks as well, which helps with the outline and organization of your content.

یک تصویر ارزش هزار کلمه دارد

مدیریت تصاویر و رسانه ها با بیشترین دقت ، تمرکز اصلی ویرایشگر جدید است. امیدوارم جنبه های اضافه کردن زیرنویس ها یا تمام عرض با تصاویر خود را بسیار آسان تر و قوی تر از قبل اعمال کنید.

منظره زیبا
برای ایجاد بلوک تصویر روی به اضافه آبی بالا سمت راست کلیک کنید اگر پوسته شما از آن پشتیبانی کند دکمه “عریض” را در نوار ابزار تصویر مشاهده خواهید کرد. آن را امتحان کنید.

سعی کنید عنوان عکس را انتخاب و حذف یا ویرایش کنید ، اکنون لازم نیست در انتخاب تصویر یا متن دیگر به اشتباه و خراب کردن ارائه مراقب باشید.

ابزار درج کننده

تصور کنید همه چیزهایی که وردپرس می تواند انجام دهد به شما در سرعت و در همان مکان در رابط کاربری در دسترس است. بدون نیاز به تشخیص تگ های HTML، کلاس ها، و یا به یاد داشته باشید نحو مختصر کوتاه. این روح پشت ورودی است – دکمه (+)که در اطراف ویرایشگر مشاهده می کنید، که به شما اجازه می دهد تمام بلوک های موجود در لیست را مرور کنید و آنها را در پست خود اضافه کنید. پلاگین ها و تم ها قادر به ثبت نام خود، باز کردن همه نوع از امکانات برای ویرایش و ویرایش غنی است.

Go give it a try, you may discover things WordPress can already add into your posts that you didn’t know about. Here’s a short list of what you can currently find there:

  • متن و عنوان
  • فیلم و تصاویر
  • گالریها
  • قراردادن، مانند یوتیوب، تویت‌ها، و یا سایر پست‌های وردپرس.
  • طرح بندی بلوک‌ها، شبهه دکمه‌ها، تصاویر شاخص، جداکننده‌ها و غیره.
  • و لیست‌ها البته مانند این یکی 🙂

ویرایش دیداری

مزیت بزرگی از بلوک‌ها این است که شما می توانید آنها را در جای خود ویرایش کنید و محتوای خود را به طور مستقیم دستکاری کنید. به جای داشتن زمینه‌هایی برای ویرایش چیزهایی مانند منبع نقل قول یا متن یک دکمه، می‌توانید محتوای آن را به طور مستقیم تغییر دهید. سعی کنید که نقل قول زیر را ویرایش کنید:

The editor will endeavor to create a new page and post building experience that makes writing rich posts effortless, and has “blocks” to make it easy what today might take shortcodes, custom HTML, or “mystery meat” embed discovery.

Matt Mullenweg, 2017

اطلاعات مربوط به منبع نقل قول یک فیلد متنی جداگانه است، شبیه به زیرنویس‌ها در زیر تصاویر، بنابراین ساختار نقل قول محافظت می‌شود حتی اگر شما انتخاب، اصلاح و یا حذف منبع. همیشه آسان است برای اضافه کردن آن به عقب.

بلوک می‌تواند هر چیزی که نیاز دارید باشد به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک نقل قول ضعیف را به عنوان بخشی از متن متن خود اضافه کنید، یا ممکن است ترجیح دهید یک نمایشگر غول پیکر تلقی کنید. همه این گزینه‌ها در داخل درج شده است.

شما می‌توانید با کشیدن یک اسلایدر در نوار کناری مقدار ستون‌ها را در گالری‌های خود تغییر دهید.

رسانه غنی

اگر شما ترکیب جدید گسترده و تمام عیار با گالری‌ها را ترکیب کنید، می‌توانید طرح بسیار غنی از رسانه‌ها را بسیار سریع ایجاد کنید:

قابلیت دسترسی مهم است & mdash؛ ویژگی alt تصویر را فراموش نکن

مطمئنا، تصویر تمام عیار می تواند بسیار بزرگ باشد. اما گاهی اوقات تصویر ارزشش را دارد.

عکس بالا یک گالری با دو تصویر است. این یک روش ساده‌تر برای ایجاد طرح‌های جذاب بصری است، بدون این که مجبور باشید با شناور شدن سر و کار داشته باشید. همچنین می‌توانید به راحتی گالری را با استفاده از تعویض بلوک به تصاویر انفرادی تبدیل کنید.

هر بلوک می‌تواند به این ترازوها برسد. بلوک جاسازی نیز آنها را دارد و از جعبه پاسخگو است:

https://vimeo.com/22439234

شما می‌توانید هر بلوکی که دوست دارید ایجاد کنید، استاتیک یا پویا، تزئینی یا ساده. در اینجا یک بلوک بالایی است:

کد شعر است

جامعه وردپرس

اگر می‌خواهید درباره نحوه ساخت بلوک‌های اضافی بیشتر بدانید، یا اگر به کمک به پروژه علاقه‌مند هستید به مخزن GitHub سر بزنید.


تشکر برای آزمایش گوتنبرگ!

?


دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “چطور یک نوشته جدید ایجاد کنیم”

  1. Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *